Scripties uploaden FAQ

Je scriptie kun je uploaden via www.ubvu.vu.nl/vunetid
      

Problemen bij uploaden scriptiesWat kan er aan de hand zijn?
Hoe los ik dit op?
Ik kan niet inloggen met mijn VuNet-ID.
  • Als er een < of > voorkomt in het wachtwoord, is het niet mogelijk om in te loggen in de scriptiedatabase. Wijzig het wachtwoord via top.vu.nl.
  • Is het wachtwoord juist? Als je kunt inloggen op https://vunet.login.vu.nl heb je ook toegang tot de scriptiedatabase.
  • Kun je ook niet inloggen op https://vunet.login.vu.nl? Neem dan contact op met de UC-IT helpdesk, tel. (020 59)80000 (ruimte 0A-11).
De webpagina reageert niet of kan niet worden gevonden.
  • Controleer de url. Het juiste adres is: www.ubvu.vu.nl/vunetid
  • Verwijder de cookies en cache-bestanden van je browser. Sluit de browser af en probeer het opnieuw.
Het lukt mij niet mijn scriptie te uploaden.
  • Het is alleen mogelijk pdf-bestanden te uploaden. Andere bestandsformaten worden niet geaccepteerd. 
  • Mogelijk is je scriptie groter dan de maximaal toegestane grootte van 8 MB.
    Probeer het bestand te comprimeren met Acrobat. Open het bestand en kies dan Save as > Reduced Size PDF > OK.
    Heb je veel afbeeldingen in je scriptie, probeer deze dan te comprimeren. Raadpleeg hiervoor de helpfunctie van je tekstverwerker
  • Is het bestand kleiner dan 8 MB? Neem dan contact op met het studiesecretariaat.
Mijn opleiding staat niet in de lijst.
Neem contact op met je studiesecretariaat met het verzoek om de lijst aan te passen.
Mijn scriptie bestaat uit meerdere bestanden, hoe kan ik deze uploaden?
Het is helaas niet mogelijk om meerdere bestanden te uploaden. De gehele scriptie moet in 1 bestand zitten.
Hoe weet ik of het uploaden gelukt is?
Na succesvol uploaden volgt er een bevestiging via een pop-up scherm en keer je terug in het overzicht met geüploade scripties. Het geüploade bestand verschijnt in het overzicht. Je ontvangt ook een bevestigingsmail. Op www.ubvu.vu.nl/vunetid kun je ook nagaan of je scriptie geüpload is.
Ik heb mijn scriptie geüpload en daar een bevestiging van gekregen, maar hij is niet zichtbaar.De scriptie wordt pas zichtbaar als het studiesecretariaat alle gegevens heeft gecontroleerd en vrijgegeven voor publicatie. Sommige faculteiten publiceren de scripties helemaal niet. Heb je vragen over de status? Neem dan contact op met het studiesecretariaat.
Mijn scriptie mag niet full-text op internet gepubliceerd worden. Moet ik deze dan toch uploaden?Ja, het uploaden van je scriptie is verplicht. Je kunt in het opmerkingenveld aangeven waarom deze niet full-text op internet gepubliceerd mag worden en hoelang het embargo gehandhaafd moet worden.
Mijn scriptie is full-text zichtbaar, maar zou dat niet mogen zijn!Mail de UB. De UB neemt contact op met het studiesecretariaat van je faculteit. De faculteit neemt de beslissing over het al dan niet offline zetten van de scriptie (de UB beslist hier niet over).
Ik heb mijn scriptie na het uploaden toch nog aangepast. Kan ik het bestand vervangen?Neem contact op met het studiesecretariaat en vermeld je studentnummer en de titel van de scriptie. De secretariaatsmedewerkers kunnen de oude versie verwijderen en het systeem weer vrij geven voor een nieuwe upload.
Staat je vraag er niet bij?

Mail de UB  en vermeld daarbij graag de volgende gegevens: 

  • je naam 
  • de loginnaam van je VU-net-id (nooit je password meesturen!) 
  • faculteit waar je bent ingeschreven 
  • een omschrijving van het probleem 
  • de browser die je gebruikt (Internet Explorer, Firefox, Safari etc.)